68 / 100

🔔 Zwrot pojazdu po wynajmie długoterminowym – czy to powód do obaw?

🚗 Decydując się na wynajem długoterminowy na pewno słyszałeś/aś wiele historii o tym, jak to ten czy inny klient musiał dopłacać finansującemu zwracając pojazd. Postarajmy się zatem rozbić owe mrożące krew w żyłach opowieści na części pierwsze 😉

Niezależnie od marki auta, które wybierzesz musimy pamiętać o tym, że rata Twojego wynajmu długoterminowego kalkulowana jest na podstawie wartości rezydualnej, czyli tzw. RVki, Finansujący już dziś musi wiedzieć, za ile sprzeda Twoje auto za 2, 3 lub 4 lata – w zależności od długości trwania kontraktu. Musi ocenić niejako „wróżąc z fusów” uda się na nim zarobić, czy nie. Dlatego przy zwrocie samochodu z wynajmu długoterminowego tak ważny jest stan auta, w chwili oddania go z powrotem w ręce finansującego.

W fachowej terminologii branżowej używa się zwrotu – zużycie normatywne i ponadnormatywne. Normatywne to takie, które mieści się przyjętych przez finansującego założeniach a ponadnormatywne to wszystko to, co zostało uszkodzone ponad te założenia. Oczywistym jest więc, że np. przepalony fotel kierowcy, który kopcił w środku dwie paczki fajek bez filtra jest czymś, na co finansujący nie może sobie pozwolić, gdyż musimy pamiętać że auto jest jego własnością zarówno w okresie trwania umowy, a często także po niej jeśli nie zdecydujemy się na wykup pojazdu.

Tak wiec nie tylko marka, model, wyposażenie, a także rocznik auta jest istotnym elementem ustalenia wartości rezydualnej, ale także jego zużycie znacząco wpływa na cenę finalną samochodu po trwającym kontrakcie. Auto, które było szpachlowane, malowane w miejscu innym niż te wskazane przez stronę finansującą, obniża jego wartość a tym samym powoduje straty zamiast zysku.

Kto ocenia zużycie pojazdu po wynajmie długoterminowym i w jaki sposób? W chwili zwrotu samochodu ogląda go rzeczoznawca. Ten z kolei sugeruje się broszurą o nazwie Przewodnik Zwrotu pojazdu wydanego przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w którym to oprócz dokładnego, wręcz „chirurgicznie” szczegółowego opisu znajdują się także zdjęcia tego co może a co nie może być widoczne na samochodzie. Mając taką wiedzę powinniśmy podjąć zawczasu kroki, które uchronią nas przed niechcianymi kosztami.

Co możemy zrobić? Są dwie podstawowe rzeczy. Pamiętajmy, że mamy pełne ubezpieczenie OC,AC,NNW – które to nie obciążą nas kosztami wzwyżki ubezpieczenia, gdyż ubezpieczonym jest w tym przypadku finansujący a nie my i na niego jest zawarta polisa. Możemy więc śmiało zgłosić szkodę z autocasco by naprawić ją przed oddaniem auta w ręce rzeczoznawcy. Drugim ważnym elementem jest fakt, że istnieje na rynku wiele firm zajmujących się auto-detalingiem. Oni naprawdę potrafią zdziałać cuda doprowadzając auto niemal do „nowości”. Wiedząc, że zdarzyła nam się szkoda, która może być powodem roszczeń przy zwrocie, udajmy się w takie miejsce i zapytajmy o możliwą naprawę, to wyniesie dużo taniej.

Jak widzisz Drogi Czytelniku są sposoby na to, by zminimalizować nie tylko ryzyko poniesienia kosztów ale i stresu, który towarzyszy wielu z nas przy decyzji o wynajmie długoterminowym. Bądźmy rozsądni, miejmy na uwadze „drugą stronę medalu” a istnieje duża szansa, że oszczędzimy sobie nerwów 😎

Poniżej znajduje się link do strony PZWLP, pod którym znajdziesz Przewodnik Zwrotu Pojazdów. Czasami wiedza kosztuje nas mniej niż jej brak 😉

Przewodnik Zwrotu Pojazdów <– POBIERZ

Call Now Button

Zostaw nam kontakt do siebie!
Oddzwonimy niebawiem i odpowiemy na Twoje pytania!

 

......lub naciśnij krzyżyk w prawym górnym rogu 😉 

Numer telefonu będziemy wykorzystaywać tylko na cele wykonania połączenia. Polityka Prywatności

Dziękujemy!
Oddzownimy wkrótce!