WYPRZEDAŻE SAMOCHODÓW W SALONACH 

Końcówka roku jest gorącym okresem wyprzedaży w salonach motoryzacyjnych. Zanim oferta faktycznie się pojawi, już kilka tygodni wcześniej możemy zaobserwować w mediach zapowiedzi importerów różnych marek o wprowadzeniu oferty wyprzedażowej do sieci sprzedaży. Takie okazje są z reguły poprzedzane również wydarzeniami typu „Black Week” czy „Black Friday”, których założeniem jest znaczna obniżka cen pojazdów z bieżącego rocznika produkcji.

RABATY NA WYBRANE MODELE – KORZYŚĆ DLA KLIENTA  

Wielu z nas zaciera ręce na myśl o zbliżających się obniżkach cen na koniec roku kalendarzowego. Przyzwyczajeni do cyklicznego okresu wyprzedaży często czekamy do ostatniego miesiąca roku odkładając decyzję o zakupie nowego auta do czasu pojawienia się ofert wyprzedażowych w salonach. Oczywiście jest to uzasadnione ekonomicznie pod pewnymi względami, gdyż u dealerów czekają na nas spore rabaty na modele, które budzą nasze zainteresowanie.

…I DLA DEALERA ZARAZEM

Dla samych dealerów z kolei jest to o tyle ważny czas, że mają okazję wyprzedać zalegający stock, który na początku następnego roku sprawiłby im kłopoty. Auto starsze rocznikowo pomimo faktu bycia „fabrycznie nowym” straciłoby na wartości. Ponadto takie auto liczone w finansowaniu wynajmem długoterminowym wykazywałoby z tego samego powodu niższą wartość rezydualną, co znaczy tyle że gorzej wychodziłoby w kalkulacjach. Jednym słowem – rata za nowe auto tego samego modelu z 2021 roku będzie niższa, niż za auto z 2020 roku.

DLA KOGO SĄ WYPRZEDAŻE?

Co do zasady wyprzedaże są przeznaczone głównie dla Klientów indywidualnych. W ciągu roku nie są oni dopieszczani rabatami tak jak Klienci biznesowi, stąd na koniec roku mają możliwość nabycia auta w atrakcyjnej cenie. Suma korzyści, którą przedstawiają nam reklamy dotyczy zazwyczaj wybranych programu wyprzedażowego modeli poszczególnej marki, nie całości oferty. Wielkość rabatu wyprzedażowego zależy często od określonej w polityce wyprzedażowej specyfikacji samochodu. Oznacza to tyle, że nie otrzymamy tak dużego rabatu na auto z wyposażeniem z „niższej półki” jak na ten sam samochód z wyższym wyposażeniem. Tak więc najwyższy rabat możemy uzyskać na najwyższą wersję wyposażenia.

CO DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH?

Jeśli prowadzisz firmę i podlegasz pod rabat flotowy – wyprzedaże nie są dla Ciebie. Głównym „targetem” wyprzedaży jest osoba fizyczna, wszak rabaty z reguły nie łączą się ze sobą. Poza pewnymi wyjątkami nie ma więc możliwości otrzymania rabatu flotowego i od tego jeszcze rabatu wyprzedażowego. To byłoby zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe. Należy też zrozumieć przy tym importerów, którzy to niejako „dopłacają” do auta lwią część w postaci rabatu flotowego by Klient zdecydował się na zakup tej konkretnej marki. Oczywistym jest fakt, że otrzymując rabat flotowy na auto otrzymujemy go głównie od importera, dealer oddaje w tym przypadku swoją część marży, która składa się na całkowity rabat dla Klienta.

CZY WARTO CZEKAĆ NA WYPRZEDAŻE?

To zależy jakiego rodzaju Klientem jesteśmy. Jeśli jesteśmy „Kowalskim” chcącym nabyć samochód za gotówkę lub w kredycie to owszem, warto. Zyskamy do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od marki, modelu i wyposażenia. Jeżeli zaś staramy się o finansowanie auta leasingiem czy wynajmem długoterminowym, czyli reprezentujemy firmę – to może się okazać, że oczekiwanie cały rok na okres wyprzedażowy nie przyniesie nam oczekiwanych korzyści. Auto z 2020 roku, którym wyjedziemy z salonu w styczniu 2021 będzie miało niższą wartość z uwag na zmianę rocznika. Szczególnie ważne będzie to dla instytucji finansujących nasz pojazd. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem Eksperci o wyprzedażach samochodów w salonach w 2020 roku Odpowiedź zatem brzmi niejednoznacznie, pozostawiamy ją Waszemu rozmyśleniu drodzy Czytelnicy! Odwiedzaj nasz blog i bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata motoryzacji! BLOG motoryzacyjny

Call Now Button