SAMOCHODY POLEASINGOWE

Z pojęciem samochodu poleasingowego zetknął się niemal każdy kto poszukiwał używanego, w miarę młodego auta z niedużym przebiegiem. Place samochodów poleasingowych firm finansujących tj. CFM (Car Fleet Managment) pękają w szwach. Można wśród nich znaleźć pojazdy 2,3 lub 4 letnie z pełną historią serwisową ASO, od pierwszego właściciela i co najważniejsze pochodzące z polskiego salonu. Cechy te powodują, że wielu z nas rozważa zakup takiego auta bądź w leasingu, kredycie czy za gotówkę. Co musimy wiedzieć decydując się na taki zakup?

CENY AUT POLEASINGOWYCH

Założeniem aut poleasingowych jest to, że wracają one do ponownej sprzedaży już jako używane po zakończonym kontrakcie wynajmu długoterminowego. Wynajmujący określa wartość takiego pojazdu przy podpisaniu umowy w zależności od okresu na jaki została zawarta, szacowanego przebiegu rocznego oraz tzw. zużycia normatywnego – czyli tego jakie szkody mogą znajdować się na pojeździe w momencie jego zdania. Wartość pojazdu na koniec kontraktu nosi w tym przypadku nazwę wartości rezydualnej. Firmy wynajmu długoterminowego walczą o Klienta na konkurencyjnym rynku. Częstą praktyką jest zawyżanie wartości rezydualnej w celu osiągnięcia jak najniższej raty wynajmu za pojazd. Tego rodzaju działanie powoduje, że auto poleasingowe z dużym prawdopodobieństwem będzie droższe od ceny rynkowej za określony model i wyposażenie. Musimy więc liczyć się z faktem, że decydując się na zakup aut poleasingowych z małym przebiegiem i znaną historią zapłacimy więcej niż wynikałoby to chociażby z wyceny programu Eurotax czy Info-Ekspert.

Poniżej znajdziesz link do programu służącego do wyceny pojazdów używanych  🔽

Eurotax – wycena samochodu używanego

JAK UŻYTKOWANE BYŁO AUTO POLEASINGOWE?

Ważnym aspektem, który należy poruszyć jest to w jaki sposób użytkowane są auta w wynajmie długoterminowym. Wszak później auto trafia na plac samochodów poleasingowych gdzie czeka na nowego nabywcę. O ile przy wynajmie otrzymujemy Przewodnik Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu, który jasno określa jakie szkody blacharsko-lakiernicze mogą powstać na aucie w chwili przekazania go finansującemu po zakończeniu umowy, o tyle nic nie wiemy na temat stanu technicznego użytkowanego pojazdu. Ciężko będzie nam zatem stwierdzić, czy poprzedni użytkownik np. oszczędzał turbinę czekając chwilę z wyłączeniem silnika, czy wprowadzał zimny silnik na wysokie obroty, czy „strzelał” ze sprzęgła itd. Jak to bywa więc w przypadku zakupu aut używanych, niewiele możemy się dowiedzieć na temat codziennej eksploatacji samochodu. Musimy jednak pamiętać, że użytkownik naszego potencjalnego pojazdu doskonale wiedział, że auto nie będzie należało do niego po upływie umowy najmu i mógł niekoniecznie obchodzić się z autem jak „ze swoim”. W dodatku ważnym jest fakt, że auta poleasingowe z reguły nie są objęte już gwarancją producenta a więc wszystkie „błędy” poprzedniego użytkownika mogą niestety narazić nas na spore koszty. Oczywiście takie sytuacje nie muszą mieć miejsca i nie twierdzimy, że jest to regułą – ale musimy wziąć pod uwagę takie okoliczności.

CZY ZATEM WARTO KUPIĆ AUTO POLEASINGOWE?

Jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Decydując się na zakup auta poleasingowego z jednej strony mamy do czynienia z pojazdem znanego pochodzenia, z niewielkim przebiegiem i serwisowanym wyłącznie w autoryzowanym serwisie, z pełną historią napraw. Z drugiej zaś strony nie wiemy kto i jak użytkował nasze potencjalne auto i czy nie zapłacimy niebawem za jego błędy. Za takie auto zapłacimy również nieco więcej. Wszystko więc zależy od tego jak bardzo poprzedni użytkownik dbał o samochód.

Poniżej znajdziesz nasze propozycje aut w wynajmie długoterminowym oraz leasingu 🔽

Wynajem długoterminowy dla firm

Leasing operacyjny

Call Now Button